Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

ΤΕΤΑΡΤΗ 2 - 10 - 2013 " Minority Report " Steven Spielberg με τον ΤΟΜ ΚΡΟΥΖ - ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ - ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΤΗΣ ΣΠΙΘΑΣ

δήλωσε σημετοχή στο FB
https://www.facebook.com/events/672275602790953/?ref=2&ref_dashboard_filter=upcoming
Φωτογραφία του χρήστη Manolis-spitha Zeus-Hadjidimitriou.
Τετάρτη στις 7:45 μ.μ.
Μπουμπουλίνας 34 , Εξάρχεια. τηλ. 211.2138662 – 6972531319 – 6980302045
 Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε την νέα δραστηριότητα που θα λαμβάνει χώρα στο ΣΤΕΚΙ ΜΑς ( Μπουμπουλίνας 34 , Εξάρχεια. ΧΑΡΤΗΣ ΕΔΩ  , τηλ. 211.2138662 – 6972531319 – 6980302045 )

ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 2 - 10 - 2013
Minority Report (2002)
του Steven Spielberg με τον ΤΟΜ ΚΡΟΥΖ

( Γνώμη )
Μία ταινία που την είδαν εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο.
Τα ονόματα των δημιουργών και των ηθοποιών τόσο γνωστά που θα τρέξουν όλοι  να ψυχαγωγηθούν  στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αυτό περιμένουν και οι νεοταξίτες με αυτή την ταινία. "Ελάτε να σας πούμε τι θα γίνει περίπου στο μέλλον" Μας λένε κρυφά. Φανερά , έχουν την βιομηχανία Θεάματος που μόνος σκοπός είναι το κέρδος μέσα  υποτίθεται από την κινηματογραφική τέχνη που μπορεί μέσο του Μοντάζ να μας ταξιδέψει στον χρόνο ακαριαία. Κέρδος  κέρδος κέδρος. Απλό κατανοητό και εύκολο. ΘΕΑΜΑ και κέρδος.
 Οι καλύτεροι βρίσκονται μέσα στην βιομηχανία για να φέρουν κόσμο. Και τα καταφέρνουν τις περισσότερες φορές. Μην ξεχνάμε οι περισσότερες αίθουσες στην Ελλάδα , αλλά και στην Αμερική , Ευρώπη κλπ είναι μέρος της ίδιας βιομηχανίας. Δυστυχώς δεν επιλέγουν οι κοινωνίες ελεύθερα. Είναι και πανάκριβη τέχνη ο κινηματογράφος. Έτσι χρειάζεται να επενδυθούν σίγουρα χρήματα για
σίγουρα κέρδη. Δεν στηρίζονται στο εισιτήριο. Το εισιτήριο είναι για αυτούς η καταμέτρηση του πόσοι μπήκαν στο "πρόγραμμα".  Στηρίζονται στο πλέγμα αλληλεξάρτησης της βιομηχανίας  που μαζεύει τους ανθρώπους στις δικές τους αίθουσες και στα υποπροϊόντα που κατασκευάζονται με αφορμή τις ταινίες κλπ.
Αν θέλεις να κάνεις κινηματογράφο χρειάζεται να έχεις ΓΝΩΣΤΟ - ΜΈΣΟΝ  ή να ανήκεις σε αυτούς. Κι όσοι ξέφυγαν είναι το άλλοθι  του συστήματος ότι υπάρχει Ελευθερία.
Ο παλιός αιθουσάρχης δεν μπορούσε να συναγωνιστεί και έκλεισε  δίνοντας  την αίθουσα σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ ή την πούλησε  στο σύστημα διανομής αφού  δεν έλεγχε αλλά και ούτε μπορούσε να επηρεάσει με τις επιλογές του και το κοινό "του" την παραγωγή. Αφού θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα αν οι τοπικές κοινωνίες δημιουργούσαν αίθουσες μακριά και έξω από το σύστημα διανομής αλλά δικής τους διανομής με άλλα κριτήρια που θα αποφασίζονταν από Ελεύθερους - ανεξάρτητους πολίτες. Άλλη παιδεία και άλλη αισθητική. Όταν 1000 ταινίες διαφημίζονται παντού και 1000 αίθουσες σε περιμένουν τότε η μία ταινία που έφτιαξε ο άγνωστος, κατά τα άλλα ταλαντούχος και ίσως ποιος ξέρει διάνοια κινηματογραφιστής πώς θα την γνωρίσεις και πως θα αποσβέσει τα έξοδά της;
Τι τύχη είχε το Black Μπέε (Black Baah) του Θόδωρου του Μαραγκού που μας είχε χαρίσει το "Μάθε παιδί μου γράμματα" ;
Σκεφτείτε άλλους που δεν τους ξέρουμε καν. Σκεφτείτε σε όλο τον κόσμο πόσες ταινίες ή σενάρια είναι στα αζήτητα. Το ποκ κορν πουλάει άλλωστε.!

Κάποια στιγμή χρειάζεται να τα συζητήσουμε όλα αυτά για να γνωρίζουμε καλά το περιβάλλον που ζούμε και πώς καθοδηγήτε η κοινή γνώμη και μέσο του κινηματογράφου. Αφού είμαστε πανταχόθεν περικυκλωμένοι.

Με αυτά και με αυτά δεν σημαίνει ότι η συγκεκριμένη ταινία χάνει το καλλιτεχνικό της περιεχόμενο και η τέχνη της υπολείπεται από κάποια άλλη. Αντιθέτως Ο αγαπημένος παραμυθάς του Hollywood αφηγείται μια σκοτεινή ιστορία, για μια κοινωνία όπου ο δράστης συλλαμβάνεται και φυλακίζεται πριν διαπράξει το έγκλημα για το οποίο κατηγορείται. Όμως από τη στιγμή που υπάρχει η πρόβλεψη του συστήματος, μπορεί να υπάρξει δυνατότητα επιλογής ή το μέλλον είναι εξ αρχής προδιαγεγραμμένο;
 Σε μια τέτοια περίπτωση όποιος χαρακτηρίζεται ως δολοφόνος, πρέπει αναντίρρητα να αποδεχθεί τη μοίρα του, χωρίς να μπορεί να αλλάξει όσα πρόκειται να συμβούν. Και ακόμα μπορεί μια κλιμάκωση τυχαίων περιστατικών και γεγονότων να οδηγήσει στην δολοφονία ενός άγνωστου προσώπου; Ο Spielberg δημιουργεί ένα σύμπαν μέσα στο οποίο ο άνθρωπος δεν έχει τη δυνατότητα να ξεφύγει από το άγρυπνο βλέμμα της ασφάλειας, που μπορεί να εισβάλλει από κάθε (α)πιθανό σημείο. Στα μέρη που πηγαίνει ο Anderton, προκειμένου να ξεφύγει από τους διώκτες του και να διαπιστώσει αν η πρόβλεψη είναι αληθινή, κυριαρχούν οι σκούροι χρωματισμοί, αποχρώσεις του γκρίζου και του μπλε, που δημιουργούν μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα και υποβάλλουν στο θεατή τα συναισθήματα αγωνίας και φόβου που νιώθει ο ίδιος ο πρωταγωνιστής. Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει στην αναπαράσταση ενός τεχνολογικά προηγμένου κόσμου.
Σκηνές όπως αυτή όπου τα μεταλλικά με μορφή σπερματοζωαρίου μηχανήματα διεισδύουν σε όλα τα μέρη μιας πολυκατοικίας προκειμένου να κάνουν scanning στα μάτια των ενοίκων, είναι τουλάχιστον εντυπωσιακές. Το τέλος χωρίς να απογοητεύει, θα μπορούσε να ήταν πιο σκοτεινό και ίσως περισσότερο πεσιμιστικό, ενώ ο σκηνοθέτης και σε αυτή του την ταινία δεν παραλείπει να ασχοληθεί με θέματα - εμμονές του όπως εκείνο της οικογένειας.

Προσοχή χρειάζεται όμως , γιατί οι καιροί είναι πονηροί, στην ταύτιση με τον ήρωα να μην ξεχάσει κανείς ότι το σύστημα αυτό δεν μας δείχνει κανείς πως αποφασίστηκε και από ποιους. Ούτε λόγος για πιθανή Άμεση δημοκρατία που θα αποφάσιζε κάτι τέτοιο ο λαός. Οι λαοί , κατά το Χόλιγουντ είναι μόνο κομπάρσοι ή φόντο για την δράση.
ΈΤΣΙ   εσύ κι εγώ , αυτός αυτή και όλοι "φουκαράδες"   μένουμε απλοί θεατές στα γεγονότα και της δικιάς μας ζωής αφού παροτρυνόμαστε να πιστεύουμε  ότι δεν μπορούμε να τα βάλουμε με την όποια εξουσία όταν μάλιστα αυτή έχει δημιουργήσει τον μηχανισμό προστασίας ( εδώ γίνεται για καλό σκοπό υποτίθεται ) ποινικοποιόντας την πρόθεση. Θυμιθήτε τους καθηγητές πρίν τις πανελλήνιες.
Κι έτσι μένουμε απλοί θεατές γιατί  όπως λέει και ο Βάρναλης
― Φταίει το ζαβό το ριζικό μας! ― Φταίει ο Θεός που μας μισεί! ― Φταίει το κεφάλι το κακό μας! ― Φταίει πρώτ’ απ’ όλα το κρασί!
 Ποιος φταίει; ποιος φταίει; Κανένα στόμα δεν το βρε και δεν το πε ακόμα.
 Έτσι στη σκοτεινή ταβέρνα πίνουμε πάντα μας σκυφτοί. Σαν τα σκουλήκια, κάθε φτέρνα όπου μας έβρει μας πατεί. Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!

καλή θέαση

Minority Report (2002)

Σκηνοθεσία: Steven Spielberg
 Παίζουν: Tom Cruise, Colin Farrell, Samantha Morton, Peter Stormare, Max von Sydow, Neal McDonough, Jessica Capshaw Διάρκεια: 144 λεπτά
ελληνικοί υπότιτλοι

( η υπόθεση της ταινίας)
 Ουάσινγκτον, 2054. Η Διεύθυνση Πρόληψης Εγκλήματος βιώνει τις πιο αποτελεσματικές της μέρες χάρη στους τρεις Προγνώστες, ανθρώπινα όντα με μεταφυσικές ψυχικές ικανότητες τα οποία, μέσα σε ένα περιβάλλον μητρικής διαβίωσης, οραματίζονται τους φόνους πριν καν συμβούν. Το πιο σημαντικό σώμα κατά της εγκληματικότητας έχει ως επικεφαλής τον αστυνόμο Τζον Άντερτον, ο οποίος έχει αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στην τελειοποίηση και γενικευμένη χρήση της αλάνθαστης μεθόδου. Είναι όμως τόσο τέλειο το σύστημα που να μην επιδέχεται αμφισβήτηση της αποτελεσματικότητας του; Όταν οι Προγνώστες θα προβλέψουν ότι ο ίδιος ο Αντερτον θα σκοτώσει σε λιγότερο από 36 ώρες έναν άγνωστό του άνδρα, ο άνθρωπος που στήριξε με απόλυτη πεποίθηση επί έξι χρόνια το πιο ολοκληρωμένο σύστημα εξάλειψης του εγκλήματος γίνεται ο Νο1 ύποπτος και καταζητούμενος. Εφιαλτικά μόνος, πρέπει να υπερασπιστεί τον εαυτό του μέσα σε μια κοινωνία οργουελικής παρακολούθησης και να βρει τις ρίζες του παράλογου μέλλοντος που του επιφυλάσσεται.

Θα ακολουθήσει συζήτηση για την ταινία αλλά και με αφορμή την ταινία.....



 ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ
     ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΤΗΣ ΣΠΙΘΑΣ
( ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑΣ 34 ΕΞΑΡΧΕΙΑ ΧΑΡΤΗΣ ΕΔΩ)
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

ΈΝΑΡΞΗ 8μ.μ.


το trailer  της ταινίας 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου